2010. június 28., hétfő

Rebarbara pite


Én már kicsi koromtól ismerem a rebarbarát. Anyu kertjében évről évre megjelennek a hatalmas levelek és a hozzá tartozó isteni szárak. Anyu sokat sütött belőle. De már én is használom... Szoktam eperrel lekvárt főzni és ezt a pitét is szeretjük. A receptje egyszerű: a 10-20-30-as omlós tészta (10 dkg cukor, 20 dkg vaj és 30 dkg liszt). Én persze még hozzáadtam kb négy evőkanál darált diót, egy tojás sárgáját (fehérjét nem szabad!), vaníliát és volt a hűtőben egy kis maradék vaníliás joghurt - azt is belekevertem. Nagyon klassz lett. A formát kibéleltem a tésztával, megszórtam darált keksszel kicsit. A rebarbarát tisztítás után daraboltam és sűrű cukorszirupban megpároltam. Most egy kicsit túl is főtt, ettől krémes lett a töltelék, de így is jó volt. A masszát a tésztára kentem és megszórtam mandulával és ha lett volna itthon barna cukor, akkor azzal is. A sütőbe tettem és addig sült, amíg a széle szépen megbarnult. Nagyon jó volt!!!! És már ki is találtam, hogy hol lesz saját rebarbarám az udvaron...

Nincsenek megjegyzések: