2009. augusztus 24., hétfő

Kürtős kalács

A képen látható szépségeket Ildikóm hozta Erdélyországból. Nagyon örültem neki!!! Rég akartam már sütni. Persze, ki is próbáltam. Igaz, szenvedtünk vele. A grillsütőnkön még nincs a nagy henger forgatásához megfelelő hely. Így, a kicsiket üzemeltünk be. A receptet is idemásolom. (Nem tudom másolni. Gépelem. Hozzávalók: 1 dl tej, 2 csom. van.cukor, 3dkg élesztő -én egy csomag szárítottat használtam- fél kg liszt, 2 tojás és egy sárgája, 10 dkg olvasztott vaj, 2 ek cukor. Ezeket összegyúrni, keleszteni. Majd kinyújtani, csíkokra vágva a jól beolajozott formára tekerni, úgy, hogy fedjék egymást. Ezután cukorba forgatni és mehet a hőkezelés!) Folyamatosan fogok recepteket kipróbálni és majd írom az eredményt. Ez a mostani egész jó volt. De kanyarodjunk vissza a sütéshez. Szóval, az alapos olajozást nagyon komolyan kell venni. Tényleg. Mert akkor könnyű leszedni róla a kalácsot. Amúgy pedig nem könnyű. Most már tapasztalatból mondom. Úgy oldottunk meg a sütést, hogy a fém tálkát a parázs fölé tettem és a grillsütő peremére és a tálkára 'akasztottuk' be a formát. De sajnos, a legjobban az működött, hogy kézzel tartottuk és forgattuk... Ezt egy ideig bírta Karcsim, majd süthettem egyedül. És mivel, a kicsikre tekertem, nem egy darab lett. Szóval, kipírult az arcom a végére. De az eredmény egész jó lett. Mire eszembe jutott a fotózás, nem is maradt. Szerintem fogok még sütni sokat... Viszont van egy talányom is. A tálkás kicsi méretű formák elvileg gáztűzhelyen is használhatók. Viszont, hogy hogyan, azt még az sem tudta elmondani, akinek az orra előtt csinálták és evett is belőle. Segítség!!!

Nincsenek megjegyzések: