2009. november 29., vasárnap

A Gyuri....

No. Gyuri a kollégám. Nagyon bírom. Most ugyan itthon babázok, de virtuálisan tartjuk a kapcsolatot. Ő olyan kolléga, akire bármikor számíthat az ember! A legváratlanabb módon, időben, térben egyszerűen olyant tesz, hogy a napod megváltozik! Mindegy mi volt előtte! Egyszerűen ránézel vagy gondolsz és nevetsz. Nincs menekvés! Hiába kéne felvenni a telefont.... vagy ügyfél jön, csak nevetsz. Tulajdonképpen hiányzik.

Az úgy volt, hogy egy mailben írta, hogy isteni csípős sütötök pörköltet főzött. Nagyon kreatív tud lenni a konyhában! Bár, még nem kóstoltam, de az ötletei! Szóval, a nagymamitól érkezett néhány tök. Aztán anyósomtól is. Aztán tele lett a tökkel a kamra. Gondoltam, keressünk új recepteket hozzá! Írtam Gyurinak és elkértem az ő kis receptjét. Megkaptam...

Íme:

"Melyik receptet kérdezted? Valószínűleg ezt:
Tüttyölt ratyli
Hozzávalók:
- másfél kiló nyersratyli
- egy jókora pese
- 2 csobolyó gönyézde
(ha lehet pöcörgösi)
- 3 csipet ciháta
Elkészités
A nyersratylit fertályórát povásztjuk, mig csurmot nem enged.
Szépen höllyén kipicskázzuk, a nyesedékböl pedig apró csurmákat gyurunk, ezek kerülnek a koshadtba.
Közben a pocadékot megpeccsentjük, a ratylit pedig hagyjuk slottyanni. Tütyölni csak akkor kezdjük, ha már jó vatyálós. A pesét lesolyvasztjuk, aztán már csak töttyengetjük, mert hamar oda kaphat.... ahova nem szeretnénk.Jó étvágyat!"

Nincsenek megjegyzések: