2017. december 21., csütörtök

Stollen - játékra!


IDE jelentkeztem egy játékra. Bevallom, stollent még nem sütöttem. És kóstolni is csak holland bolti verziót kóstoltam. Kerestem hát egy szimpatikus receptet és nekiálltam. Nos. A végeredménnyel nem vagyok maradéktalanul elégedett. Lehet, hogy túlsütöttem, lehet, hogy pont ilyennek kell lennie...  Nem tudom. Persze, el fog fogyni - kakaóval igen finom. Vagy, ahogy a játék gazdája is tette már - pohárkrémbe kerül. 
Szóval. Ani játéka miatt ezt is kipróbáltam. És ennek most nagyon örülök. Néha ki kell lépni abból a bizonyos komfortzónából. Aztán, lehet, hogy még lesz folytatás. :)
És akkor képek:


 Hozzávalók (eredeti recept szerint):
25 dkg túró, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 tojás, 50 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, reszelt citromhéj., Töltelék: 20 dkg marcipán, 15 dkg aszalt gyümölcs, dió, mandula. A tetejére: 5 dkg olvasztott vaj, porcukor.

 A vajat habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat, túrót. Alaposan kikeverjük, beleszórjuk a lisztet, sütőport, vaníliás cukrot, citromhéjat és egy csipet sót. Összedolgozzuk. Én itt két részre osztottam a tésztát. Az egyik narancsos lett - tészta és marcipán is. Reszelt narancshéj és kandírozott narancshéj is került bele bőven. A másik pedig diós-mandulás lett. Ennek csak a középbe kerülő marcipánba tettem az aprított magokat. Tulajdonképp egész jó lett a két rúd. Sütés után vajjal jól bekentem és megszórtam alaposan porcukorral. 
Köszönöm Ani, hogy játszhattam veled!

1 megjegyzés:

Ani írta...

Nagyon jó lett. Jövőre lehet, hogy kipróbálom ezt a túrós változatot. Köszönöm, hogy játszottál.